Вітаю на блозі навчання!

неділя, 12 березня 2017 р.

Модуль 3. Рефлексія

    Завершується робота над завданнями третього модуля. Основне запитання модуля 3: "Як дослідницькі навчальні проекти допоможуть розвивати моїм учням навички, необхідні у 21 столітті та навички мислення вищих рівнів?"
   Цей модуль допоміг мені з’ясувати, як можна використати навчальні дослідження в проектах та зрозуміти призначення Основних запитань проекту.
  А саме, я зрозуміла, що успіх проектної діяльності залежить від визначення цілей та складання Основних запитань проекту. Корисно було дізнатися, що Основні запитання проекту поділяються на Ключові, Тематичні та Змістові. Раніше я більше замислювалася, мабуть, над змістовими питаннями. Опрацьовані матеріали поглибили знання щодо планування проектної діяльності та змусили прив*язувати кожен крок до навчальної програми, стандартів та навичок 21 століття. Я розумію, що проект повинен створюватися не заради проекту, а заради розвитку, навчання учнів, потрібно передбачати користь проектної діяльності учнів у майбутньому. Навіщо ми створюємо проект? Яку мету ми переслідуємо? Ось питання, на які потрібно дати відповідь.
   Корисною була інформація про дослідницьку навчальну діяльність. Я зрозуміла, що основна особливість дослідження в освітньому процесі - те, що воно є навчальним. Це означає, що його головною метою є розвиток особистості, а не одержання об'єктивно нового результату, як в "великій" науці. Якщо в науці головною метою є одержання нових знань, то формулювання мети дослідницької діяльності - у придбанні учнем функціональної навички дослідження як універсального способу освоєння дійсності, розвитку здатності до дослідницького типу мислення, активізації особистісної позиції учня в освітньому процесі на основі придбання суб'єктивно нових знань (тобто самостійно одержуваних знань, що є новими й особистісно значимими для конкретного учня).
  Дослідницькі проекти сприяють розвитку навичок 21 століття, оскільки створюють умови для самостійної творчої пошукової діяльності у групах, можливість проявити свою креативність, дають свободу у виборі способу виконання завдань, розвивають навички роботи з цифровимии технологіями. 
  Я можу використовувати проекти для покращення навчального процесу, залучаючи учнів до  розробки творчих завдань, тестів, опитувальників, презентацій.
   Знання, отримані на цьому модулі, допоможуть мені методично грамотно організовувати роботу над навчальним проектом, починаючи з виначення навчальної теми, цілей, Основних питань та ролей, які будуть виконувати учні. І кожну тему я буду розглядати через призму розвитку навичок 21 століття та зв*язок із життям.
   Переходимо до наступного модуля.
 

3 коментарі:

  1. Мої вітання, пані Олено!
    В наступному дописі спробуйте зацікавити собою, щоб у ваших читачів виникло бажання поспілкуватися з вами, підтримати чи заперечити ваші ідеї!

    ВідповістиВидалити
  2. Вітаю, пані Анно. Дякую за пораду. Спробую.

    ВідповістиВидалити