Вітаю на блозі навчання!

субота, 25 березня 2017 р.

Модуль 5. Рефлексія.

   Цей модуль допоміг мені поміркувати про те, які зміни може внести використання Інтернет-ресурсів у процес навчання моїх учнів, а саме замислитися над питаннями:
• Як я можу використовувати Інтернет-ресурси для того, щоб підтримувати своє викладання та навчання учнів?
• Яким чином я можу забезпечити відповідальне та відповідне використання учнями Інтернет-ресурсів?
   Я усвідомлюю, що на сучасному етапі Інтернет може і має бути потужним інструментом для проведення досліджень. Адже використання мережі Інтернет відкриває широкі можливості для пошуку, оцінки та використання інформації. Майстерне оперування пошуковими стратегіями допомагає мені та учням  ефективно шукати корисні відомості та дані в Інтернеті.
   Разом з тим до цього часу я ніколи не замислювалася над тим, що використання інформації з мережі Інтернет покладає на мене та моїх учнів відповідальність і обов*язок дотримання авторського права. Чесно кажучи, до цього часу я не завжди звертала увагу на джерело використаної інформації, ніколи не зберігала посилання на використані зображення, малюнки та ілюстрації, або ж фонограми та ін. А користуюсь я цим майже щоденно. Тому презентації про авторське право та  Закони правомірного використання інформації стали цінним джерелом про те, як учителі та учні можуть скористатися під час навчання матеріалами, захищеними авторським правом. Я зрозуміла, що вимога складання сиписку використаних ресурсів - це не примха і не шаблон проектної роботи, а мій обов*язок, якому я повинна навчити і моїх учнів.
   Тепер я знаю, що список використаних ресурсів має бути створений для учнів усіх вікових категорій у різних форматах, що учнів потрібно навчати критичному оцінюванню веб-ресурсів. Для цього корисною була вправа щодо розробки заняття з оцінки веб-ресурів, робота над якою довела, що потрібно зважати на цілу низку факторів при визначенні достовірності та цінності веб-сторінки для використання в проектах. 
  Впевнена, що процес набуття навичок належного використання ресурсів Інтернету учнями досить тривалий. І не варто очікувати миттєвого результату після першого заняття. Вважаю, що учнів потрібно навчати культурі роботи в мережі Інтернет постійно і систематично. У першу чергу вчитель повинен стати сам взірцем для учнів у цьому. Не завадить постійне нагадування щодо створення списку посилань та використаних джерел.
  Безумовно ця робота вимагає відведення певного часу на уроці мови чи літератури (а це дуже важко зробити, адже є навчальний матеріал уроку). То як же бути? Де взяти час для проведення такої важливої роботи? Впевнена, що головним помічником у цьому стане в першу чергу вчитель інформатики. Але не тільки, адже кожен спеціаліст рано чи пізно звертає увагу учнів до роботи у мережі Інтернет, тому всі педагоги у тандемі повинні виховувати в учнів культуру використання інформації із мережі Інтернет  ПОСТІЙНО, поки це не стане добре сформованою звичкою.
 Особисто я буду застосовувати отримані на курсі знання щодо розвитку в учнів навичок майстерного оперування пошуковими стратегіями та ефективного пошуку корисних відомостей та даних в Інтернеті.
  Преходимо до наступного модуля. 
   Що він нам готує?
 



Немає коментарів:

Дописати коментар